Procesul de învățare a unei limbi străine diferă în funcție de vârsta copiilor. Modul în care aceștia asimilează noile informații, atenția și interesul acordat în timul desfășurării lecțiilor , dar și al efectuării temelor, sunt în strânsă legătură cu vârsta, prin urmare, cu interesele elevilor.
Astfel, între patru și șase ani, copiii învață prin joacă. Ei repetă cuvinte și propoziții simple si se antrenează în conversaţii. Învață cântece cu tematici ce conțin multe cuvinte de vocabular, ascultă povești, dialoghează cu profesorul. La această vârstă, învățarea este distracție, joacă, interes și curiozitate!
Mai departe, după vârsta de șase ani, o predare de bună calitate îmbină o manieră relaxată de prezentare a cunoştinţelor, cu focusarea pe tematicile propuse spre învățare. Aceasta continuă să fie distractivă, dar și centrată spre rezultate.
După vârstă de 10 ani, elevii sunt pregătiți pentru testări, conversații și dezbateri în grup. Ei își pot exprima ideile cu ușurință, sunt dornici de a-și afirma personalitatea, leagă prietenii cu ceilalți colegi, se ajută reciproc etc.
Înspre adolescență, profesorul ghidează procesul învățării, iar viitorul adult își aduce contribuția exprimându-și propriile idei, argumentând și participând la dezbateri pe diferite teme. La această vârstă, modelul profesorului este important și elevii pot descoperi repere morale în relația cu acesta.
La Smart Teach, urmăm aceste valori, respectăm individualitatea fiecărui elev în parte iar procesul de învățare este centrat spre descoperirea și cultivarea abilităților elevilor noștri.